Η σάτιρα σε διαφημίσεις του εξωτερικού

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της έντυπης διαφήμισης, η οποία χρησιμοποιεί τη σάτιρα σαν μέσο προσέλκυσης αγοραστικού κοινού, αποτελεί η εκστρατεία της εταιρείας ένδυσης Sisley για το έτος 2007 εν ονόματι «Fashion Junkie». Πιο συγκεκριμένα η εταιρία παρουσίασε την ανάγκη νέων κοριτσιών για μόδα, εξισώνοντας την με τον εθισμό των χρηστών ναρκωτικών ουσιών και των αλκοολικών ατόμων. Η διαφημιστική αυτή καμπάνια κατακρίθηκε εντόνως υποστηρίζοντας ότι παρουσίαζε και προωθούσε λάθος πρότυπα στους νέους. Στην ουσία όμως η συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια στηριζόταν στο χιούμορ σατιρίζοντας τους εθισμούς πάσης φύσεως. 
Διάφορες διαφημιστικές καμπάνιες βασιζόμενες στο χιούμορ έχει κάνει και η γνωστή εταιρία προφυλακτικών Durex. Μέσω της σάτιρας παρουσιάζει συνήθως τα αποτελέσματα της μη χρησιμοποίησης προφυλακτικών όπως ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες και μελλοντικά έξοδα τα οποία απευθύνονται σε όσους δεν χρησιμοποιούν προφύλαξη στις σεξουαλικές τους επαφές. Ακόμη σατιρίζει μέσα από τις διαφημίσεις της τους χρήστες των δικών της προφυλακτικών, προσάπτοντας τους ευμεγέθη γεννητικά προσόντα θέλοντας να προσελκύσει μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό.

1 σχόλιο:

  1. Βρισκω ευφυη αποκοιηματα φαντασιας αυτες τις σατιρικες διαφημισεις. Πιστευω οτι μεσω της σατιρας περνανε πιο ξεκαθαρα μηνυματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή